De vraag van Interzorg
Hoe zorgen we ervoor dat we beter zichtbaar zijn en zo tevens meer nieuwe medewerkers aantrekken?
Onze aanpak
De tekorten in de zorg zijn onmiskenbaar. Ook thuiszorgorganisatie Interzorg worstelt met het vinden van nieuwe collega’s. Er werd al van alles gedaan, maar te ‘hap-snap’. Zuiver C werd gevraagd om als partner langdurig mee te bouwen aan een sterker merk. Strategisch en hands-on. Vanuit vertrouwen, met ambitie en plezier!
We hebben een plan gemaakt voor de aanpak, waarbij de focus ligt op medewerkers als ambassadeurs. Onze tekstschrijvers en fotograaf bezochten eigen medewerkers en cliënten; met de input verbeteren we de Werken bij-website, creëren we content voor social media en laten we het bijzondere van Interzorg als werkgever zien. Daarbij vormen de 5 blijmakers – waar wij woorden aan gaven – steeds de kern. Elke 8 weken komen we bij elkaar, blikken we terug en kijken we vooruit. Dat doen we met een werkgroep communicatie, met het bestuur en de afdeling HRM. In de tussentijd ontwikkelen we middelen zoals posters, flyers en het Vertelspel, maar ondersteunen we ook bij allerhande andere vraagstukken.
Het resultaat
Interzorg is beter zichtbaar op social media met authentieke verhalen en foto’s. Er worden intern meer gesprekken gevoerd over de kernwaarden met behulp va het Vertelspel. Er is een arbeidsmarktcommunicatieplan en de website wordt vernieuwd. Zo hopen we op termijn – een traject als dit met een interne start heeft tijd nodig – daadwerkelijk meer nieuwe collega’s aan te trekken.
“Zuiver C heeft weinig woorden nodig om te weten wat er nodig is en om onze behoeften te vertalen naar concrete stappen.”
Marloes Martens
Bestuurder Interzorg Thuiszorg